torstaina, kesäkuuta 30, 2005

väläytyksiä suoraan sisimmästä

Hiphei, provissijuhannusynnämuut takanapäin. Älyttömän hyvä reissu, joka jätti jälkeensä aikamoisen reissukrapulan. Pitänee pyrkiä takaisin mökille lähiaikoina, Tapiola(kin) kun on kesäisin aika autio paikka. Toisaalta eihän tämä puutarhakaupunginosa ikinä mikään pakokaasumetropoli ole. Pari kertaa on tullut jo sellainen tunne, että nyt se elämä reilaan ja jotain järkevää tekemistä eteen. Pellossa eläminen saa loppua? Pöh, vielä on 2 kuukautta aikaa tehdä laiskaan tahtiin käännöstöitä, lukea lukemattomia kirjoja ja tehdä kaikkea mahdollista järjetöntä. Lenkkeilyn soisin kyllä ottavan tulta alleen mutta kun jo nousu tästä ah-niin-mukavasta tuolista tuottaa vaikeuksia. Kohtauksen kruunaa päälläni oleva TKK:n paita...ei helvetti, colajuomaa ja nettipelejä mulle...

Huomasin että joku ulkopuolinen (hui kamalaa!) oli käynyt kommentoimassa pääsykoestressailujani. Terveisiä vain sinnekin suuntaan. Periaatteessa ihan kiinnostavaa kun ei voi tarkkaan tietää ketkä näitä raapusteluita lukee. Voipahan vapaasti heittäytyä runolliseksi kun väläyttelee päänsä sisältöä yleisölle, jonka seasta edes kavereiden naamat eivät enää erotu. Ensimmäinen askel tulevan apurahataiteilijan uralla.

Lukemiselle pyhitetty (?) kesä on tuottanut aika laihan sadon. Tähän asti on loppuun saatettu Tuomas Vimman Helsinki 12 (yllättävän viihdyttävä) sekä Riku Korhosen Kahden ja yhden yön tarinoita (todella hyvä, joskin välillä teoksen omassa vaikeaselkoisuudessaan piehtarointi aiheutti pienoista ärsytystä). Kahlasin myös jotain opusta absurdista teatterista. Kaikki teatteri on tosin suhteellisen absurdia tälle kirjoittajalle. Jonossa koputtelevat ja jalkoihinsa kompuroivat Rimmisen Pussikaljaromaani, sekä muutama tieteellisempi juttu. Joo joo, ja kohta oon toivottavasti niin vitun viisas.

Sain pesukoneeni vihdoin toimimaan (Himonussijaviiksillä varustettu heppu saapui vaihtamaan yhden pienen muoviosan, 96 euroa kiitos! Onneksi entiset omistajat lupasivat maksaa) ja se linkoaa paraikaa semmoisella myräkällä, että hyvä jos pari pesua kestää. Kohta on varmaan vedet keittiön lattialla pelkkä pesukoneluuranko käsissä.

Suski poistui Itävaltaan, suureen partioseikkailuun. Teenpä siis tämän kuuman jutun, osa 122343 kun ko. beibekin siitä jo pariin otteeseen mainitsi. Suskille mitä parhainta matkaa.


Mitä tein eilen?: olin kotona ja illalla Mantsuriassa
Mitä tein viikko sitten?: vietin railakasta iltaa Possulassa kavereiden kanssa
Mitä tein vuosi sitten?: olin ensimmäistä viikkoa töissä Koneella
Minä satutan: itseäni suhteellisen harvoin
Minä rakastan: lukemista
Minä vihaan: Diilin Stacieta
Minä pelkään: ampiaisia
Minusta tuntuu: vähän haikealta
Minä kuuntelen: tietokoneen hurinaa sekä pesukoneen jumputusta
Minä piilotan: Muumipappamasun ajoittain julkisilla paikoilla =)
Minä teen: pikkuasioista turhan suuria (perus vouhottaja)
Minä leikin: välillä fiksumpaa kuin olen
Minä kaipaan: ystäviäni, kun he ovat poissa
Minä opin: joka päivä jotain uutta
Minä tiedän: tietäväni melko vähän
Minä odotan: pääsykoetuloksiani
Minä tarvitsen: ystäviä
Minä ajattelen: välillä liikaa

Tällä hetkellä:
Vaatteet: TKK:n paita, haisevat adidas-verkkarit
Mieliala: haikean pirteä
Musiikki: pesukoneen rytmikäs linkous
Maku: janottaa..kuiva kurkku
Hiukset: ihan au naturell
Häiriötekijät: toi prkleen kone ei lopeta tota ohjelmaa ikinä!
Tuoksu: Hilu hikikainalo
Pöydälläsi on: jotain poikien elektroniikkaa
Virkistys: colaa mun suuhun
Huoli: milloin saan heivattua itseni takaisin mökille
Ihastus: se että on kesä, eikä tarvitse tehdä mitään järkevää. Eiköhän se oo tullu jo aika selväks.

Jos
Jos olisin kuukausi, olisin: elokuu
Jos olisin viikonpäivä, olisin: lauantai
Jos olisin kellonaika, olisin: puoli yhdeksän
Jos olisin planeetta, olisin: saturnus
Jos olisin merieläin, olisin: ruutana
Jos olisin suunta, olisin: pohjoinen
Jos olisin huonekalu, olisin: kirjahylly
Jos olisin synti, olisin: mässäily
Jos olisin neste, olisin: cola
Jos olisin puu, olisin: tammi
Jos olisin kasvi, olisin: no vaikka rahapuu
Jos olisin säätila, olisin: puolipilvinen
Jos olisin soitin, olisin: ksylofoni
Jos olisin eläin, olisin: mini stallion...ei vaan...siili!
Jos olisin väri, olisin: keltainen
Jos olisin vihannes, olisin: kurkku
Jos olisin ääni, olisin: kahina
Jos olisin alkuaine, olisin: vaikka uraani
Jos olisin auto, olisin: sitikka
Jos olisin laulu, olisin: Princen Sexy motherfucker
Jos olisin elokuva, olisin: Tahraton mieli
Jos olisin kirja, kuka minut olisi kirjoittanut: Raymond Carver
Jos olisin ruoka, olisin: pyttipannu
Jos olisin paikka, olisin: järven ranta
Jos olisin numero, olisin: 6